20 Nisan 2017 Perşembe

Nasıl oluyor; vakit bir türlü geçmezken yıllar, hayatlar geçiyor?



bugün benim doğum günüm..
yaş oldu 36..
yolun yarısından bir fazlayım..
başlıkta da dediğim gibi..
"nasıl oluyor;
vakit bir türlü geçmezken
yıllar, hayatlar geçiyor?"

çocukluğuma dair çok anım yok aslında..
en çok ne yemek severdim..
en sevdiğim renk neydi..
en sevdiğim oyuncak..
sahi benim oyuncağım var mıydı?
çamurdan yaptığımız tabak ve içine doldurduğumuz minik zeytinler var aklımda..
bir de teyzemin kızının verdiği et bebek..
başka varsa da hatırlamıyorum..

sarılık olduğumu hatırlıyorum birde..
baya küçüktüm..
düzceye teyzemlere gitmiştik..
orada hastalanmıştım..
ablamla ikimiz eve dönmüştük..
annem orada kalmıştı..
bakkal tahsin amcaya gidip bir poşet ıvır zıvır almıştık..
evde yemek yoktu çünkü..
onları yemiştik..

ilkokul 1.sınıf..
aytaç öğretmen, teneffüse çıkarken ezilmeyeyim diye en son beni çıkarırdı sınıftan..

ablamın düğünü...
yaş 9..
yalnız günlerimin başlangıcı..
misafir odasının orta sehpasının altına saklanmıştım düğünden sonra..
beni aramışlardı uzun bir süre..

karne günlerim..
kapıyı anahtarla açıp eve girerdim..
evde kimse olmazdı genelde..
karnemi tv nin üstüne bırakırdım..
gören biri olur belki diye..
küçük odaya gidip ağlardım..
neden bilmem ama hep orada ağlardım..
notlarımın kötülüğünden değil..
başarılı bir öğrenciydim ben..
yalnızlıktan..

bayram arifesinde gurbetten gelen abimler..
ve bir abiye olan özlemim..
hala eksilmeyen özlemim..
çocukluğumdan beri anlatılan,
anlatırken kahkahalar atılan..
benim içimin burulduğu..
"YİNE Mİ KIZ" cümlesinden sonra telefonu kapatan abime olan özlemim..

babamla izlediğimiz gs-fb maçları..
babamın sırf ben üzülmeyeyim diye derbi akşamları galatasaraylı oluşu..
bir de salatayı bunun içinde maydanoz var deyip yemeyişim var aklımda..
canım babacım benim yüzümden maydanozlu yiyemezdi salatasını..

ergenliğim..
sahi ergen oluyor muyduk biz şimdikiler kadar..
iki terlikle geçiyorduk sanki o evreyi..

lise yıllarım..
okulun ilk günü aşık olduğum ilk aşkım..
3 sene boyunca delicesine ağladığım sonrasında bana açılarak arkadaşına ihanet etti deyip bir çırpıda silip attığım..

babamın rahatsızlığından ötürü çalışamama sebebiyle üniversite giriş belgesini alamayışım..
kazansam yük olurum deyip üstelemeyişim..

mahalledeki kızlarla arada anlaşıp yatılı misafir partileri..
sabaha kadar kanal d nin gece yarısı yayını..
en arabeskinden bir şarkı çalarken " RADYO KULÜP" sesiyle irkilmemiz..
onların sevgili hikayeleri..
benim küçük kız kardeş modum..
:)

sigaradan nefret etmeme rağmen sigaraya başlamam..

13 kasım 2000....
saat: 03.00
babamın gidişi..
ve benim çocukluktan yetişkinliğe geçişim..
evin en küçüğünden...
evin en yalnızına..
en yetimine geçişim..

bazen insanın anlatacak çok şeyi vardır içinde..
ama konuşacak kimsesi yoktur..
kalabalıklar içinde yalnızdır..
ıssızdır..

ıssız bir çocukluk geçirdim ben..
yorulmuş bir eve doğdum çünkü..
bana ayrılacak çok vakit yoktu..
sabır da..
o yüzden çabuk büyüdüm ben...
kırgın değilim..
kızgın hiç değilim..
eksiğim sadece..
o yüzdendir Dila' m için bunca çırpınışım..
benim yaşıma geldiğinde anlatacak anılar biriktirsin diye çabam..
mutlu olsun..
umutlu olsun..
tam olsun diye..

söyledim ya yazının başında da..

"nasıl oluyor;
vakit bir türlü geçmezken
yıllar, hayatlar geçiyor?"



6 yorum:

  1. Yazın bana çok dokundu ya cok güzel özetlemissin 36 yilini. 😞 Umarım bundan sonraki hayatnda hep mutlu olrsun iiki dogmussun 💕 baban icinde mekanı cennet olsun insallah

    YanıtlaSil
  2. Yazın, çok duygusal.. Sanırım en küçük çocukların kaderi bu.. Dila'ya çok güzel annelik yapıyorsun yalan yok imreniyorum...
    36 mı? Kilahıma anlat.. olsa olsa 26dır o..
    Musmutlu yılların olsun canımmm... Seni seviyorum unutma :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim.. 26 yım dimi :)
      ben de seni seviyorum..

      Sil
  3. Okurken tüylerm diken diken oldu. Ne de güzel yazmışsınız ne güzel dokmussunuz yureginizi. Bazen diyorum keşke bende dökebilsem... kendi yasayamadiginiz şeyleri evladini za yaşatmak için cirpinmaniz da tam bir annelik işte. .. sizi gönülden tebrik ediyorum. Sizi takipteyim. Sevgiler 💛💛

    YanıtlaSil
  4. off yaaa kıyamaaaam yaaa duygusal ama hüzünlü deee ama hayat işteee :)

    YanıtlaSil