17 Mayıs 2016 Salı

kreş deyip geçme..


kreşimizi bulma hikayemizi burada anlatmıştım.. ve inanın birgün bile pişman olmadım oraya gönderdiğime..
kızımdaki kişisel gelişim ve becerileri gördükçe kendimle gurur duydum.. henüz 5 senelik bir mazileri olmasına rağmen müdürümüzün insan üstü çabası ve öğretmenlerin özverisiyle Türkiye'deki  en iyi okullardan biri olmaya aday.. 


eskiden kreş çalışan annelerin mesaileri boyunca çocuk için bir sığınak olarak görülüyordu.. 
sabahtan akşama kadar takılsın.. oyun oynasın.. iki resim boyasın.. vakit geçirsin olsun bitsin..
algılarının en açık zamanlarını kayıp olarak mı geçirsinler yani..
bütün anneler için en önemli şey çocuğunun mutlu olması..
çocuk yeni şeyler öğrendikçe mutlu olur...
çocuk sorular sordukça ve o sorulara cevap buldukça mutlu olur..
merak onları en heyecanlandıran duygudur..
önlerine sunulan her yeni bilgi bir başkasını araştırmalarına sebep olur..


her anne için çocuğu çok özeldir..
bütün çocuklardan güzeldir..
akıllıdır..
yeneteklidir..
çok güzel resim yapar..
ooo bir dans eder ki sormayın gitsin..
ve bazı okullar bu hassasiyeti maalesef öyle güzel sömürürler ki farkettiğimizde - bale okulunda yaşadığımız gibi- çok geç olur..
boşa geçirilen zaman.. boşa yatırılan aidatlar.. ve maalesef incinmiş bir gurur..


oysa kreşimizde bir an bile olsun müşteri yerine konmadık..
ne biz velileri olarak ne de kızım..
müdürümüzün ağzından dökülen cümleler bazen öylesine keskin oluyor ki ben 35 yaşında ki halimle karşısında ağlayabiliyorum..
o bana duymak istediklerimi değil olması gerekeni söylüyor çünkü..
söylediklerini analiz ettiğimde cahilce yaptığım hatalar suratıma bir tokat misali iniyor..
okuduğumuz kitaplar, dinlediğimiz söyleşiler hepsi bir bir çürüyor..


her çocuk farklıdır..
etrafa saçtığı renkte, evrene yaydığı seste farklıdır..
ihtiyaçları, duyguları, merakları, keşfetme şekilleri, yetenekleri de farklıdır..
tek düze bir sistemde yetiştiremeyiz onları..

bale okuluna ayrılmak için gittiğimize dila da yanımızdayken bütün hissettiklerimizi anlattık..
kırılan köpüğün hesabının 5 yaşındaki bir çocuktan sorulmaması gerektiğini..
bale delisi bir çocuğu nasıl bu hale getirdiğini..
falan falan..
bana hala 27 yıllık tecrubesinden bahsedince..
- çok iyi bir öğretmen olabilirsiniz tecrübenize saygı duyarım ama bir eğitimci olamamışsınız kusura bakmayın 
dedim..
gözlerinden ateş fışkırdı..
ama yine de hanımefendiliğinden ödün vermedi..
bizim söylediklerimizi o ana kadar dikkate almamıştı.. 
ama bu cümle canını acıttı eminim..

çok şükür ki kızım içini görmesini sağlayan bir kreşte..
ve onlar sayesinde diğer tarafta yaşadığı sıkıntıyı bile çok çabuk atlattı..



sabahın yedisinde gözünde çapağınla  " anne birşey söylicem.. iyi ki beni bilge baykuşa göndermişsiniz.. yoksa hiç bu kadar mutlu olamazdım.." demesi kadar güzel birşey olabilir mi?


son üç resim kızımın objektifinden.. 
 o mutlu, o mutlu diye bizde mutluyuz..
e daha ne olsun..

9 yorum:

  1. ahh ben terim ominik ellerini,nasıl güzel görüntüler almış.
    harika bir yer olduğu belli çocukları mutlu ettikleri sürece de tercih edileceklerdir.
    Dün TV de kreşte hırpalanan çocukları görünce içim acıdı neyseki tesadüfen de olsa bir velinin dikkatini çekmiş.
    Bu işleri yapamayacak olanların ruhsatları kesinlikle ellerinden alınmalı.
    Kızınızın mutlu olmasına sevindim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende gördüm o haberi..içim acidi gercekten.. kendilerine emanet edilen bir cocuga nasil boyle davranıyorlar anlamıyorum.. allah cocuklarimizi korusun

      Sil
    2. Bende gördüm o haberi..içim acidi gercekten.. kendilerine emanet edilen bir cocuga nasil boyle davranıyorlar anlamıyorum.. allah cocuklarimizi korusun

      Sil
  2. Diloşu yerim ben... çok güzel çekmiş fotoları. ışık var onda..
    ne var yaa altı üstü bir kreş uzatmaya gerek yok derdim ama öyle değilmiş.. önümüzdeki yıl da bizi bekler böyle maraton.
    öperim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen oyle.. emanet ettigimiz bir can ve gelecegi olunca cok daha muhim bir konu haline geliyor kerimem.. inşallah gönlünüzce bir okul bulursunuz.. bizde sizi öptük kii

      Sil
    2. Aynen oyle.. emanet ettigimiz bir can ve gelecegi olunca cok daha muhim bir konu haline geliyor kerimem.. inşallah gönlünüzce bir okul bulursunuz.. bizde sizi öptük kii

      Sil
  3. Aslında düşük maliyetlerle her çocuğun ilgisini canlı tutacak çok şey yapılabilir, ne yazık ki bu emek istiyor. Sanırım siz böyle bir yer buldunuz ki be herseyden daha değerli. Çok sevindim Diloş adına 😘

    YanıtlaSil
  4. Seneye bizim ufaklığın kreş dönemi başlayacak. Darısı bize. İnşallah böyle mutlu olur bizim bücürük de.

    YanıtlaSil
  5. Bale okulunu okudum da şimdi ne desen az böyle bir kuruma ve öğretmene :/
    Her çocuk özeldir, her çocuk sevgi pıtırcığıdır, her çocuk ilgi ister, sevgi ister... Bir eğitimcinin bunun anlaması bu kadar zor mu?

    Kreşte şansınız yaver gitmiş ne güzel :) Seviyorum çocuğa odaklanan yerleri, müşteri gözüyle bakmamalarını... Ki bu şekilde davrandıkları sürece kazanıyorlarda...
    Öpüyorum sizi ♥

    YanıtlaSil