18 Nisan 2016 Pazartesi

mutsuzluğun dibi


Dila’ yı tanıyanlar, onun içinde bale aşkını da çok iyi bilirler.. 2 yaşından beri hep dilindeydi.. gece yarısı uyanıp “ anne ben baleye gidecek kadar büyüdüm mü artık” deyip uykusuna devam ederdi.. artık dayanamayıp bir bale okuluna yazdırdık.. çok mutluydu artık.. sürekli yeni öğrendiği şeyleri yapıyordu.. 2 ay sonunda ders saatleri bizim mesai saatlerine uymayınca başka bir okula transfer oldu.. bu sefer ki çok eski ve disiplinli bir okuldu.. 2015 kasımdan itibaren devam ediyor..

Daha 2.derste dila’ yı bırakmaya gittiğimizde onun ve arkadaşlarının yanında bağırarak “ BU KIZIN KIÇINDA KURT VAR, AMA GÖRÜN BAK HEPSİNİ TEMİZLEYİCEM BEN “ deyip çocuğumu diğerlerinin yanına salmış sonrada sadece 1 saat birlikte olduğu çocuğun hakkında “ HIMMMM BU ÇOCUK ÇOK KURALSIZ, SİZ BUNUN HER İSTEDİĞİNİ YAPMIŞSINIZ” deyip bize de çemkirmişti.. biz o şokla hiçbirşey diyememiştik.. sonrasında ağlayarak kreş müdürünün yanına gidip anlatmıştım.. o da “HEMEN ALIN ORADAN, SAKIN GÖNDERMEYİN” demişti ki hala demediğini bırakmıyor.. dila’ ya ısrarla sormamıza, istemezse gitmek zorunda olmadığını söylememize rağmen mutlu olduğunu, devam etmek istediğini söyledi..

ta ki aralık 2015e kadar.. birdenbire “BEN BALEYE GİTMEK İSTEMİYORUM” dedi.. 2 hafta da gitmedi.. ısrar etmedik.. mutluda olduk.. arayıp dila’ nın devam etmek istemediğini söyledik.. “TAMAM BİR GELİN, BİR DE BEN KONUŞAYIM.. SONRA GELMEZSİNİZ.. AMA DÖNEM SONUNA KADAR ÖDEMEYİ YAPMANIZ GEREK” dedi.. tamam dedik.. gittik.. çıktı bu bir mutlu, bir mutlu.. gösteri varmış.. civciv olacakmış.. “ BEN DEVAM ETMEK İSTİYORUM” dedi.. zorladık.. banamısın demedi.. iyi dedik.. gösteriye kadar gitsin.. ama mutsuz her halinden belli.. evde hiç bahsetmiyor baleden..   hareketlerini yapmıyor.. ne bileyim.. anlıyorsunuz işte bi huzursuzluk olduğunu.. yok dedim böyle olmayacak.. içim hiç rahat değil..

dün dersi vardı.. bırakıp çıktım.. biraz dolandım.. sonra geldim.. kapı açılınca bir bakayım dedim.. dila’nın yüzü asık.. “BENDE GİREBİLİR MİYİM?” dedim.. “TABİ BUYRUN” dedi.. oturdum.. prova alıyordu.. beni görünce biraz gülümsedi.. dansını yaparken hep gözümün içine baktı.. mutluydu.. sonra son harekette yumurtasını biraz hızlı attı birkaç arkadaşıyla beraber.. hala sinirden çarpıntım tutuyor.. bu direk meleğimin yanına gitti.. “BİR ÖĞRENEMEDİNİZ ŞUNLARA VURMAYI.. YAVAŞ VURACAKSINIZ.. BAK TA NEREYE GİTTİ (onun gösterdiği mesafeden 10 cm öteye) BAK KIRILMIŞ BU GÖRDÜN MÜ? 70 LİRA VERİYORUM BEN BUNUN TANESİNE”  söylene söylene yürüdü.. ben mi hiç bir şey yapamadım.. şoka girdim.. tüh benim anneliğime.. yanıma geldi.. “HALA BACAĞINI TAM AÇAMIYOR”  dedi.. “ GAYET GÜZEL AÇIYOR” dedim.. “E DANS EDERKEN AÇAMIYOR BURDA” dedi.. EVDE AÇIYOR, EVDE GAYETTE MUTLU DANS EDİYOR..BURDA YAPAMIYORSA SORUN BURDADIR” dedim.. bir şey diyemedi.. “ AL ÇOCUĞU ÇIK” dediğinizi biliyorum.. ama çıkmadım.. “ÇOK KURALSIZ, SİZ HER İSTEDİĞİNİ YAPIYORSUNUZ GALİBA” dedi.. “OKULDA VE EVDE KURALLARA GAYET UYUYOR.. MUTLU VE UYUMLU BİR ÇOCUK.. İSTEKLERİNE GELİNCE EVET GEREKLİ GÖRDÜKLERİMİZİ YERİNE GETİYORUZ” dedim.. sanane de al çocuğu çık de mi.. yokk.. hala ordayız.. “SENİN ÇOCUĞUN ÇOK ZOR.. UĞRAŞAMAM BEN BUNUNLA..ZATEN DİLA GÖSTERİDEN SONRA GELMEYECEĞİNİ SÖYLEDİ” dedi.. “EVET O İSTEDİĞİ İÇİN BURDA, SONRASINDA GELMEK İSTEMİYOR.. BİZ DE SAYGI GÖSTERİYORUZ” dedim.. yoookkkk hala çocuğu alıp ağzına edip çıkmadım sınıftan.. allah beni nasıl biliyorsa öyle yapsın.. ders bitti.. çıktık.. soyunma odasında dila’ ma sarılıp hıçkırarak özür diledim.. bir daha hiç kimsenin onunla böyle konuşmasına izin vermeyeceğimi söyledim.. güçlü olmasını söyledim.. 
peki ben.. ben buna nasıl izin verdim.. nasıl o kapıyı hızla çarparak çıkmadım dışarı.. ona benim kıyamadığım çocuğuma böylesine saygısızca, bu kadar incitici konuşma hakkını nasıl verdim.. evet öğretmenliğine saygımdan belki.. ama böylesi yere batsın.. böyle sorumsuz, çocuk kalbinden anlamayan gerizekalılar yüzünden ülkemiz bu halde.. ama en kısa zamanda, hatta bu akşam o hadsize haddini bildireceğim.. belki bundan sonra ki çocuklara bu istismarı uygularken bir nebze düşünür..
çocuğumu mutlu edeceğim diye özgüveninin yerle bir edilmesine izin verdim ya o mutsuzluğun dibinden çıkmak istemiyorum inanın..

yuh banaaa yuhhh

12 yorum:

  1. Canim kuzum nasıl uzulmustur. Kıyamam öyle öğretmen bence yerin dibine girsin. Neden sen gireceksin ki canım. Vallahi ayrıca senin sabrinada hayran kaldım. Ben olsam çoktan çocuğumu alıp, kapıyı çarpıp direk giderdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay kendimi yiyorum şu an.. kulaklarımın arkası ağrıyor sinirimden.. bende şaşıyorum.. nasıl durdum orda öylece.. hiçbirşey yapamadım.. basiretim bağlandı galiba..

      Sil
  2. kuzum kıyamam ben Dila'ya.. o öğretmenin saçını başını yolardım ben.. Öğretmensin madem sabırlı olacaksın çocukları incitmeyeceksin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu akşam gidiyorum kuzum saçını başını yollamaya..

      Sil
  3. Tek tutuk sen değilsin emin ol. Bana da kal gelir öyle durumlarda. Sonra da evde kendi kendimi yerim.
    Üzülme unutur geçer inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ah 2 gündür başımın ağrısı dinmedi valla..7 de randevu aldım.. gidip içimi dökmeden rahatlayamayacağım..

      Sil
  4. Siz en iyisini yapmışsınız, orada fevri davranıp tartışsaydınız belki Dila çok daha mutsuz olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi düşününce evet iyi ki sinirime engel olmuşum diyorum..

      Sil
  5. Bir de bloğunuzu nasıl izlemeye alacağız acaba?

    YanıtlaSil
  6. Bir de bloğunuzu nasıl izlemeye alacağız acaba?

    YanıtlaSil
  7. ne hissetiğini çok iyi anlıyorum inan ,bizim bu hallerimiz(dumura uğramak) insanların bu tavırlarının bizi şok etmesinden ,biz insanların bu kadar saygısız ve görgüsüz olabileceğine hala inanamayanlardanız.yanlız değilsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim.. belki de ilk defa böyle bir öğretmenle karşılaştığımdan ne yapacağımı bilemedim.. bana da kızıma da tecrube oldu bu olay..

      Sil