8 Nisan 2014 Salı

ne kötü sabahlara uyanıyoruz..



her akşam uyumadan hemen önce kızımla dua ediyoruz..
" allahım sen beni annemi koru, babamı koru..
bütün çocukları koru..
onlar aç kalmasın, evsiz kalmasın..
çok mutlu olsunlar..
amin.. "
çocukların duası daha çabuk kabul olur derler ya..
neden?
çünkü onlar tertemizdir..
henüz kötülük bulaşmamıştır kalplerine..
korkmazlar dua ederken..
içlerinden geleni dilleri aynen söyler çünkü..
"anne bu akşam zehraya da dua edelim mi? 
yanağı acımasın.."
edelim tabi annecim..

benim kızım biraz fazla saf kalpli..
birine vurmayı bilmez..
kızmayı bilmez..
kıyamaz çünkü..
hatta bu durum bizi sinir eder..
hakkını ara kızım azıcık..
sana bir kötü davranıyorsa ona kız.. 
bir daha yapma de..

daha kötü nedir bilmeden kötülüğü öğretmek mümkün mü?..

dün maalesef karsta mert meleğinin başına gelenleri öğrendikten özellikle konuya değinebileceğim bir kitap seçtim..
- bak annecim gördün mü tali dedesinin elini tutmadığı için kayboldu.. sen de kaybolabilirsin, sonra kötü amcalar, teyzeler seni alıp götürebilir.. bir daha seni göremeyebiliriz.. sonra çok ağlarız..
- ama ben de çok ağlarım anne.. çok özlerim ben seni gidince..(ağlamaklı)
- o zaman bizim yanımızdan hiç ayrılmaman gerek tamam mı annecim..
- tamam anne hiç gitmicem ben..
- parkta, alışveriş merkezinde tanımadığın biri yanına gelip sana birşey verirse sakın alma.. benim var, git yoksa bağırırım de tamam mı annecim..
- ama eymen verebilir değil mi annecim..
- verebilir tabi eymen senin kardeşin.. hiç tanımadığın biri verirse kız ona.. git yanımdan de..

3.5 yaşında minicik bir kız çocuğuna anlattıklarıma bak..
insanları sevmesi, onlara iyi davranması gerektiğini anlatmam gerekirken korkmasını, kızmasını öğretiyorum..
bu korkunç birşey..
sokakta oynayan 5 yaşında ki kıza tecavüz edildiğinde " 5 yaşındaki çocuğun sokakta ne işi varmış bla bla" denip annenin suçlandığı bir ülke de ne öğretebilirim ki başka..
15 yaşında ki kıza 40 kişi tecavüz edip tahrik indiriminden faydalandığı bir ülke de nasıl sevgiden, güvenden bahsedebilirim..
oysaki biz çocukken sokaklarda oynar akşam ezanıyla eve girerken hiç kötülük düşünmezdik..
sapık nedir, cinsel istismar nedir bilmeden büyüdük biz..
klasik olacak ama
biz büyüdük ve kirlendi dünya..



ne yapmalı bilmiyorum..
devlet nasıl önlemler almalı ?
cezaları daha caydırıcı hale nasıl getiririz ?
böyle korkutmalarla çocuklarımızı koruyabilir miyiz?
inanın hiç bilmiyorum..

çocuğuma sevgi yerine nefreti öğretmem gerektiği için kendimden utanıyorum..

dinlenilesi..
bülent ortaçgil - kızıma mektup..







10 yorum:

  1. bende geçen hafta duruyu parka götürdüğmde bir gencin rahatsız edici bakışlarından sonra kızıma bu tarz nasihatler verirken çok utandım. Sabi bunlar daha bunlara nefisleri kaynayanlar insan olamaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ah öğretmek zorundayız onlara herşeyi.. kötülerde var maallesef bu dünyada..

      Sil
  2. aynı düşüncelerdeyim bende bu günlerde kızım 4,5 yaşında anlatıyorum ama anlamıyor çünkü dediğin gibi kötülük nedir bilmiyorlar herkesi iyi sanıyorlar hayat kötü insanlar kötü :( anlatamıyoruz nasıl anlatmamız gerektiğini bilmiyoruz...


    Çocuktuk ve tertemizdik. Üzerine binlerce anlam yüklediğimiz Ucuz oyuncaklarımız vardı. Tertemizdik... Büyüdük ve kirlendik Üzerine binlerce anlam yüklediğimiz Ucuz insanlarımız var artık... Kirlendik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içim acıyor gerçekten.. hep eski zamanlarda yaşamak isterdim.. ama şimdi bakıyorumda her dönem varmış böyle pislikler..

      Sil
  3. ahh ne güzel yazmışsın :( Aklım almıyor tüm bunları, benim aklım almazken nasıl anlatırım bende şaşalıyorum çokça vakit...

    YanıtlaSil
  4. :( son zamanlarda yaşananlar hakikaten fena. söylenecek söz bulamıyorum...

    YanıtlaSil
  5. :((( suçun, suç olmaktan çıkarıldığı günlerden caydırıcı cezaların alındığı günlere geçilebilmesi lazım . Son günlerde çocuk odaklı yaşadıklarımız içimi acıtıyor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuklarımızı koruyamıyor olduk.. çok acı verici..

      Sil
  6. Sanırım her anne bunu düşünüyor artık, aynı şeyler endişeleniyor. Bunları yapanların nasıl bir zihniyete, nasıl bir güdüye sahip olduklarını merak ediyorum açıkcası. Allah belalarını versin diyerek daha fazla ağzımı bozmak istemiyorum.

    YanıtlaSil