5 Şubat 2014 Çarşamba

enerji bombası..

çarşamba günleri bizim kreşin sürpriz günü.. 
kuzular evde yapılmış kurabiye, kek vs. götürüp arkadaşlarıyla paylaşıyorlar..
benim elim pek yatkın değildir.. 
hele kurabiye konusunda birçok başarısız deneyimim olmuştur 
:)
ama yılmadım, çalıştım ve işte başardım..
bu kurabiyeler süper oldu..
hem basit, hem sağlıklı, hemde lezzeti garanti

işte tarif..

zencefilli kurabiye

malzemeler

125gr tereyağ
1 ç.bardağı toz şeker (bizim bitmiş ben pudra şekeri kullandım :)
1 su bardağından biraz az pekmez
1 yumurta sarısı
1 çay kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1.5 çay kaşığı toz zencefil veya 1 çay kaşığı taze zencefil
3 bardak kadar un..


yapılışı 

tereyağı ve şekeri iyice kaynaşıp krema kıvamına gelen kadar çırpıyoruz...
içine yumurta sarısı ve pekmezi ekleyip çırpmaya devam ediyoruz..
tarçın, kabartma tozu ve zencefil bir kasede karıştırıp yağlı karışıma ekliyoruz..
içine unu yavaş yavaş ekleyip yoğuruyoruz..
ele yapışmayan bir hamur olduğunda strece sarıp buzdolabında terayağının sertleşip kıvam alması için 1 saat kadar bekletiyoruz..
fırını 175 dereceye ayarlıyoruz..
dinlenmiş hamuru alıp un serpilmiş tezgahta yarım santim kalınlığında merdane ile açıyoruz..
istediğimiz kalıbı kullanarak şekillendirdikten sonra yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz.. kabarıp yayılmıyor.. o yüzden aralıklı dizmenize gerek yok..
fırında ne kadar kalacağına gelince benimkiler 7 dakikada pişti.. 
hafif kenarları pembeleştiğinde çıkarıyoruz..



biz çok sevdik..
dilada sabah görünce hemen aşırdı bir tane..
"çok güzel olmuş annecim eline sağlık"
didi :)

işyerindekiler de beğendi..
umarım dener ve sizde beğenirsiniz..

sevgilerimle efendim..









8 yorum:

  1. hayatta bende beceremem kurabiye işini ama gece instagramda görmüştüm bu paylaşımını tarifini yazsana sevgi dicektim ki yazmışsın.denenmeli mutlaka sevgiler canım

    YanıtlaSil
  2. Kalıpların ne kadar güzelmiş Sevgicim,hayvancıkların ağzı gözü de var,nereden aldın ki::)?

    YanıtlaSil
  3. ne güzel, ben de beceremem ya oyle hamur ısı ev ısı mutfak ıslerını ;( Ama senınkıler cok güzle gorunuyor Tubaannenın dedıgı gıbı kalıplar harıka cokcuklar bayılmıstır

    YanıtlaSil
  4. edacım umarım beğenirsin sende..
    tubacım teşekkür ederim.. kalıpları oldu alalı.. öyle bir marketten almıştım sanırım..inan hiç bilmiyorum..
    yusuf ve yunusun annesi; kırkkerede bir kere tuttu benimki de canım.. çocuklar çok sevmişler gerçekten..

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık, harika görünüyor :)

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerine sağlık çok şekerler :)
    Ben de var aynı kalıptan ama bir kere denedim yapışıp çıkmamıştı içinden bir dahakine deneyeyim ben de bari yağlı bir tarifte

    YanıtlaSil
  7. Harikasın sevgicim
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık sevgiicim
    Bnde tupperware den aldığım hellokitty kalıplar var arads yapıyorum Ada çıldırıyor :))

    YanıtlaSil