22 Kasım 2013 Cuma

ağlama krizi


dün akşam kreşten güle oynaya çıktık.."çok güzel bir gündü anne, yine gelelim noluuurr" nidalarıyla yürüdük arabamızın yanına kadar..
arabaya bindik bir afra bir tafra.. "noldu kızım bi problem mi var..okulda bişiy mi oldu.." " yok bişiy anne.."
iyi peki öyle olsun dedik çok üstüne gitmedik..
eve geldik.. umi zumi takımı başlamış.. ben yemek hazırlayana kadar onu izledi.. yemek yedik.. iştahta bir problemi yok maşallah..
herşey yolunda gibi..
masadan kalktık, biraz kuklalarıyla oynadı..ben bu arada makarna ile resim yapmak için malzemeleri getirdim.. çok sevindi.. yapmaya başladık.. eline yapıştırıcı bulaştığı için bir tur ağladı..masası boyalı diye de ağladı..ama öyle böyle değil.. salya sümük..
"annecim yapmak istemiyorsan, yapmayalım.. ağlamana gerek yok.."


neyse kaldırdık ekipmanları.. hadi resim yapalım dedim.. 
aldık defterimizi.. " sen yap" dedi.. " ne yapayım?" "çiçek yap bana"
çizdim bi çiçek.. hadi sen de yap dedim..ay demez olaydım..
bi başladı ağlamaya..susturamıyorum..
" ben çiçeeek yapamıyorum kiiii, neden yapamıyorum.." bu arada yuvarlak çiziyor yanına yaprağını yapamıyor " bak gördüüün müüüü yapamıyoruuummm işte...""
allahım allahımm şaka gibi.. " kızım bunun için ağlanır mı? sen küçüksün daha, büyüyünce yapacaksın.. hem yapamıyorum diye kestirip atma, uğraş biraz.." yoookkk hiç bir kelime teskin etmiyor sıpayı..
su ter içinde kaldı.. banyo yaptırayım dedim.. ağlarken girdik banyoya ağlarken çıktık.. giyindik ağlıyor, saçını kuruttum ağlıyor.. yok dedim bu böyle olmayacak.. odasına götürdüm.. oturttum yere.. " sen burda biraz sakinleş, susunca yanımıza gel" dedim.. daha bir bağırarak ağladı bir süre.. sonra sustu yanımıza geldi.. allahım surat kıpkırmızı, sümükler akmış.. nasıl tatlı ama.. "annecim sustum ben..seni bir daha üzmücem söz veriyorum" dedi, geldi sarıldı.. "annecim ben sen üzülüyorsun diye üzülüyorum" dedim.. ayyy gene başladı " ama ben çok üzüldüm anne, çiçek çizemedim diye" ay nerden girdim ben bu çiçek olayına bilmem ki.. biraz sarıldıktan sonra uyku olayına çabuk girdi allahtan.. yine bir iki mıkladı ama uyudu..

neden böyle yaptı bilmiyorum, hiç dilanın tarzı değil bu.. okulda mı bişiy oldu, nazar değdi düşünüyorum akşamdan beri..umarım bir daha tekrarlamaz..

siz siz olun çocuğunuza oyun önerisinde bulunurken onun ruh halini çözümlemeyin önce.. yoksa 2 saat boyunca susmayan bir bıdıkla karşı karşıya gelebilirsiniz..

hayırlı cumalar, mutlu hafta sonları..




11 yorum:

  1. galiba hassas bi günündeymiş... Bazen çocuklar birbirlerine karşı çok gaddar olabiliyorlar.İnşallah kreşte arkadaşlarıyla sorunu olmamıştır..
    İyi hafta sonları...

    YanıtlaSil
  2. Ayy aynı durumu bizde arada yaşıyoruz.ben kızıyorum mutsuzluğa bahane arıyor diye.galiba çocuklarımızın hayalleri bile yok çünkü herşeyi fazla fazla önlerine sunuyoruz.

    YanıtlaSil
  3. ay kıyamam ben ona yaaa,gülerek ve hay Allah diyerek okudum ama bizim de basımıza aynı şeyler gelecek diye de bir ah geçirdim:)şimdi 2 yas sendromundayız zaten gelsin diğerleri:)yorucu bir gün olmuş,umarım bundan sonraki günler hep güzel ve mutluluk dolu olur dila için.

    YanıtlaSil
  4. bizimki 7 yaşını doldurdu hala ağlayabiliyor hemencik canım ;)
    yapabileceği bir şey bile olsa yapmıyor özellikle ağlıyor. Fazla ilgiden şımarık bunlar ;)

    YanıtlaSil
  5. Hiç yabancı değil. belli ki kreşte öğleyin uyumamış. Uyku gelincede al sana bahane:)

    YanıtlaSil
  6. ah canım bi bilsen bende neler çekiyorum bu ağlamaolayından. hele son 2 haftadır çok sıkıntılıyım. Öğretmeni çağırdı biraz ince motor çalışmaları yaptırdın diye arkadaşlarından biraz geride dedi bizimkisi bide malum erkek hareketlilik o biçim yani düşün bizimkinede oturtuyorum bişeyler çizelim gösteriyorum eğik yapıyor hele şimdi bu sene kesik çizgileri birleştirmeler var onları yaparken ne ağlamak yapamıyorum ama bak olmadı hep titretiyorum diye alıyorum oğlum bak yapayapa öğreneceksin dediğin gibi salya sümük görcen yaptırmasan bir türlü yaptırsan bir türlü onlarda haklı canım ben 1 haftadır özellikle hiperaktivite dikkat eksikliği bu ince motor gelişimiyle ilgili okumadığım şey kalmadı eğitimcilerin çoğu artık çocukların çoğunda bu sorunların olduğunu yazmış çünkü onlar malesef bizler gibi şanslı değiller bizler onların yaşındayken parklarda bahçelerde salıncaklarda arkadaşlarımızla evcilikler oynardık ama onları evlerden okullara okullardan evlere getiriyoruz çocuk enerjisini atamıyor bu sefer bunlar ya çok hareketlilik isteksizlik veya ağlama herşeye bir kusur bulma doyumsuzluk olarak bizlere yansıyor haklılarda aslında bakarsan çocuklar enerjilerini boşaltacak yer bulamıyorlar en fazla maksimum dikkat süreleri 10 dk iken biz saatlerce etkinliklerde başarılı olmalarını bekliyoruz aynı şeyleri bende yaşıyorum kafam şuan öyle huzursuzki bakalım kime soruyorsam çoğunun çocuğu böyle ne olacak bilemiyorum Allah herşeyin hayırlısını versin bizlere Allah kimseyi çocuklarıyla sınamasın

    YanıtlaSil
  7. Bu konularda henüz tecrübesizim.Sadece küçükken biz nasıldık diye düşündüm?hassas günlerimiz olmuştur.belki de kreşten eve gelince hiçbirşey yapmadan sadece özgürce mi davransa?Dün dadısına dedim ki bir süre oyun oynamayın,kendi haline bırak çocuğu.kafam şişmişti😀baktım ege bir sakinleşti.aktivite mi yoruyor acaba?mutlu haftasonları😀

    YanıtlaSil
  8. ay bazen oluyor, öyle abuk subuk şeylere ağlıyorlar ki benimkiler de. hele büyük oğlan, vakitsiz uyandımı 1 saat ağlar, ama ne ağlamak! susturabilene aşk olsun. bugün haftalar sonra annemlere gittik, hastaydı diye evden çıkamamıştık, yolda uyudular, oraya varınca uyandılar. Büyük oğlum ben anneannemleri istemiyorum diye bir ağlamaya başladı... yazık annem babam ne kadar özlemişlerdi! 1 saat susmadı sıpa! oluyor bazen böyle şeyler! ben çok çektim 2 yaş krizinde büyükten, bir keresinde o kadar çok ağlamıştı ki, ben de kendimi yere atıp ağlamıştım sinirden!

    YanıtlaSil
  9. ben bunlaeı artık hıc yadırgamıyorum canım..o kadar cokkııı etrafımdaa...sanırım yaslarla beraber sınırlerde farklı gerılıyor...buyuyorlar ve hızlı yasıyorlar..ama gececek kendını ve bızı yıpratarak gececek , gerıye donup bakınca yuzde gulumsemeyle anılarda kalacak...sevgıler canım..katılmadıysan cekılısıme beklerım

    YanıtlaSil
  10. ay valla güldüm okurken ben yaa :) çok tatlı oluyorlar bazen, hele de yok yere salya sümük ağlamalarına şaşırıp kalıyorum :) Neyse bir daha olmaz tabi inşallah. Bu arada ne kadar büyümüş, kocaman bir prenses olmuş.Benim oğlumda büyüdü abi oluyor ...

    YanıtlaSil
  11. Kesin uykusu gelmiştir ya da uykusunu alamamıştır annesi.Bizimkiler de böyle zamanlarda olduk olmadık her şeye ağlarlar..Sabıııır sabıııır...

    YanıtlaSil