28 Ocak 2013 Pazartesi

yine kurdeşen :(


cuma günü saat üç gibi telefonum çaldı. baktım yengem arıyor.. hayırdır inşallah diyerek açtım telefonu..
- sevgi ben dilayı 12 gibi uyuttum.. şimdi uyandı.. her yeri fosur fosur kabarmış..
- anamm.. niye ki.. dokunacak bişiy mi yedi? 
- çokokrem puding yemek istedi yatmadan önce onu verdim sadece..
- e dün akşam da yedi ondan ama..
- kaşınıyor mu
- nenem aciyo diyor..bilmiyorum ki.. sen doktoru ara randevu al.. ben çorbasını yedirip çıkıyorum..

babasını aradım.. anlattım.. ben de geliyorum dedi..
neyse geldiler..
dilanın elleri kıpkırmızı kabarmış.. 
- e bu yine kurdeşen dökmüş.. hay allahım..


girdik muayeneye.. doktor neyi var dedi.. ellerini gösterdim.. anlattım böyle böyle diye..
doktor vucuduna baktı.. sağ bacağında el kadar bir kızarıklık vardı.. göbeğinde de iki yerde..
- çikolatadan olabilir mi? dedim.. 
-yok ilgisi yok sıcak soğuk farklarında olur.. dedi..
- iyi de öyle bir fark oluşmadı ki evde uyurken olmuş birden.. dedim..
- olur bazen.. dedi.. 
bir şurup verdi gönderdi..

bu ne yaman çelişki anne ya.. 
çocuk yatıyor bişiy yok.. kalkıyor kıpkırmızı.. mevsimler mi değişti bu sürede.. allah allah..
doktora inanmadım.. o günden beri çikolata yok..
zaten öyle danone falan vermiyordum.. yurdumun pudingi de yok artık..

dila cumadan beri her ağladığında kızarıklığı yarım saat geçmiyor.. :) öyle geziniyor etrafta..
çok komik görünüyor.. daha öncekinde de böyle oluyordu..
"gizli saklı yok artık.. ağlattırsan kanıtı kalıyor" diye kızdırıyorum yengemi :)
 eşimde "bak çocukla hiç oynamıyorsun demek ki.. sıkıntıdan kurdeşen döktü garibim" diye geçti dalgasını..
o bizden daha çok üzülüyor böyle durumlarda.. emanet ne de olsa..

sağlıkla kalın..


kurdeşenin tanımı :

Tıbbi adı ürtiker olan kurdeşen hastalığı, cildin bazı bölgelerinde tek veya birçok çevresi kızarmış şişlikle kendisini gösterir. Kurdeşenli ciltte yoğun kaşıntı hissi vardır, kaşınma ihtiyacı döküntülerden daha önce başlayabilir. Kurdeşenin ortaya çıkmasında alerjen olan veya olmayan birçok neden rol oynayabilir.
İlaçlar, aşılar, mikroplar, proteinler, küf, bazı gazlar, çeşitli gıdalar, ortamda ısı, basınç vb. değişimler, hormonal sorunların yanı sıra psikolojik faktörler de olası nedenler arasındadır. En sık karşılaşılan neden, gıda alerjisidir. Belirli bir gıdayı yiyen yemekten birkaç dakika veya saatler sonra çocuğun cildinde ürtiker ortaya çıkarabilir. Özellikle inek sütü, balık, soya, midye, bazı meyveler, fındık, fıstık, besinlerdeki boya ve katkı maddeleri ürtikere yol açabilir.
Kurdeşende ciltteki oluşumlar kırmızımsı kabarıklıklardır. Kabarıklığın merkezi soluk renktedir. Yüz, dil, kol, boğaz, kulak kepçesinde şişme görülebilir. Hastalık sebebine bağlı olarak bazen saatler içinde düzelebilir, bazense sık tekrarlayan ataklar şeklinde seyredebilir.  Bazı vakalarda dil ve boğaz şişmesi nefes almayı engelleyerek ölüme yol açabilir. Belirtiler görüldüğünde vakit kaybetmeden doktora başvurmak gerekir.



26 yorum:

  1. Kıyamam.. Çok geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  2. Canım benim çok geçmiş olsun. Yengeye de kıyamam geçmeyin dalga yaaa, yazık kadına.

    Sevgi, doktora inanmadım diyorsun çikolatadansa alerjiktir de, alerji olduğunda tüm vücutta olmaz mı? bence bir dermatalog görsün derim cilt hastalığıysa eğer. Dediğin gibi alerji durumuysa vücudun neye alerjik tepki gösterdiğini deneye yanıla anlıyoruz bu yaşlarda, şimdi hangi yaştı unuttum ama alerji testi henüz yapılmıyor bizimkilere bildiğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın nilim..
      kabarıklıklar tüm vücudunda ara ara vardı zaten.. yani bir yerde geçip diğer yerde başlıyor.. kurdeşen öyle bişiymiş zaten.. saniyede kayboluyor kızarıklıklık.. geçen olduğunda kan testi yapmışlardı bişiy bulamamışlardı.. kapsamlı bir alerji testini de 5 yaşından aşağı yapmıyorlarmış.. bakalım bir daha olursa başka bir çocuk hastanesine götüreceğiz..

      Sil
  3. Cok gecmis olsun,insallah bi daha tekrarlamaz...

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun
    Nazardır nazar
    Çok tatlı Maşallah barekallah

    YanıtlaSil
  5. nasıl yaa ama doktorlarıda anlamıyorum.mesela benim şimdi içim rahatlamadı sevgi senin drun dediğine.bişey yok..yok da bunlar ne peki neden oluşur.vücut niye tepki vermiş bu şekilde.inşallah çabucak geçip gider bir daha gelmez canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bende tatmin olmadım.. daha önce olduğunda kan testi yapılmış bişiy çıkmamıştı.. o zaman da çikolata olayını abartmıştı biraz.. sanırım fazla şeker karaciğeri zorluyor.. vucutta böyle kızarıklarla dışarı atıyor.. bir süre şekersiz bir diyet uyguluyoruz.. bakalım nolacak..

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun canım dr.böyle deyince insan rahatlıyamıyor işte inşallah bir daha olmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım teşekkür ederiz.. bir daha olursa zaten kapsamlı bir hastaneye gideceğiz..

      Sil
  7. Kurdeşen neymiş ilk defa duyuyorum. Alerjik olsa sadece ellerinde olmaz ki Sevgi? Geçmiş olsun cnm
    Yengen mi bakıyor kızına ne güzel. Emin ellerde.

    Bu arada yorum penceresini tıklayınca başka bir sayfa daha açılıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilhanım kurdeşeni bende " sıkıntıdan kurdeşen döktüm " deyiminden biliyorum sadece.. ama öğrenmiş olduk.. sadece ellerinde çıkmıyor.. bütün vucundunda beliriyor canım.. ama sonra hemencik geçiyor..
      yengem dediğim komşu yenge.. elinde büyümüşüm bende.. evet emin ellerde çok şükür.. gözüm arkada kalmıyor..

      Sil
  8. Kurdeşeni ben de sadece deyimden bilirdim. Aman Allah öğretmesin. Çoook geçmiş olsun. İnşallah tekrarlamaz.

    YanıtlaSil
  9. Çok geçmiş olsun güzel kızınıza bende ilk defa duydum böyle bir rahatsızlığı, çok dikkat etmeniz gerekiyor öyleyse :S allah şifalar versin tekrarlamasın inş.

    YanıtlaSil
  10. Çok çok geçmiş olsun inşallah çarbabuk geçer okuyunca çok üzüldüm

    YanıtlaSil
  11. çooook gecmiş olsunn
    bir an önce atlatır inşallah

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. bende sık sık kurdeşen dökerim, allerjik bir bünyem var. buna bağlı olarak ellerimde muazzam bir egzama var ki sormayın gitsin. mesela benimde sadece üst bedenimde olur; karnımda, kolumda, elimde. Dilanın sıkıntısını çok iyi anlıyorum can yakıcı bir hadise ve ben kalıbımı basabilirim ki yediği bir şeyin neden olduğu bir reaksiyondur, çikolatayı yasaklamakla iyi yapmışsınız en azından ondan olup olmadığını gözlemleyip hadiseyi kontrol altına alırsınız. çok geçmiş olsun öperim minik kuzuyu sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Geçmiş olsun.
    Çamaşır suyu kullanılan evler de gizli tehlike bilginiz olsun.

    Çok bilen anne

    YanıtlaSil
  15. çok geçmiş olsun canım. nasıl da kaşınır yavrucak.

    YanıtlaSil
  16. Canım geçmiş olsun,çok pis bir hastalık bu yaaa.Ben de babamdan biliyorum.İnşallah çok uzun sürmez,sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  17. Çok geçmiş olsun Diloşuma. Nasıl dayanıyor o acıya Sevgiii:((((((( Ben düğünden önce olmuştum halada çıkar vucudumda zaman zaman offfffff offffffffff

    YanıtlaSil
  18. çok geçmiş olsun yavrum ya kıyamam okurken bi üzüldüm bi tebessüm ettirdin sevgi :) yapmayın yazık kadına şaka bi yana emanet olunca en çok o endişelenir napsın :) sağlıklı günleri olsun Diloşumun doktorlarada akıl fikir ,merhamet duygusu versin kurban olduğum Allahım "olur öyle" ne ya :/tekrarlarsa tetkit ettir bencede yine sevgi çocuk bunlar ya doktorlarda ki rahatlık hakkaten şaşırılası

    YanıtlaSil