29 Şubat 2012 Çarşamba

ilk kelimeler..


14 ayın içindeyiz artık.. zaman nasılda hızla geçiyor farkında olmadan.. dizime yatırdığımda ayakları karnıma değmezken şimdi koca kız oldu diloşum.. kucağıma ilk verdiklerinde ki o ilk bakışı aklımda.. hatta benimle olan herkesin aklında.. :)) çok komikti.. ilk gülüşü, ilk agusu.. şimdi kahkalar atıyor.. aguları bırakalı çok oldu.. hergün yeni yeni heceler dökülüyor hanım iğnesi gibi ağızından..
yaramazlıklarını anlatmaktan ilk kelimelerini yazmayı unutmuşum..
işte ilk kelimelerimiz..
mamma = mama
memmi = emzik
düsti = düştü
bitti =  bitti .. bunu söylerken ellerini de birbirine sürtüyor..
gitti = gitti, kapandı.. bilgisayar ya da tv yi kapatıncada gittii diyor cadı..
annii = anne
aşkııı =  aşkım
geh = gel
top = top
bu bu = kucağımdayken gördüğü herşeyi bu bu deyip gösteriyor..
ayyteee = ayşe bebek
havhav = köpek, tavşan ve diğer peluş hayvalarına sesleniyor..
ciiiciii = kuş, civciv
cici = bildiğimiz cici
zızzz = cız.. fırının yada peteğin önüne gelip elini uzatarak zızz diyor..
cüzz = bir.. tuttu fırlattı aşkı malum.. oradaki "bir kere iki kere.." kısmını söyleye söyleye 1 i öğrendi artık :)) parmağıyla 1 yapıp cüz diyor..

şimdilik aklıma gelenler bunlar.. bunlar anlamdırdıklarımız tabii.. birde bıdı bıdı anlattıkları var.. zaten çok nadir susanlardan.. kime çekmiş bilmem ki :))

32 yorum:

  1. Yandın;
    öyle çok soru soracak ki,ne cevap vereceğini şaşıracaksın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) off yakınladı dimi o zamanlar..:)) yiğenim 2 yaşındayken yaptığımız 20 dk. otobüs yolculuğunu hatırlıyorum da.. gördüğü herşeye "bu ne" demişti.. kaç kere cevapladım hatırlamıyorum bile :))

      Sil
  2. Sevgicim bu biraz dilli olucak galiba, benim oğlan 20 aylık o kelimelerin bazılarını söylemiyor hala :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok fena dırdırcı bişiy olacak bu esra.. bir de bunları söylerken ki yüz ifadesini görsen, çok komik :)) erkekler biraz geç konuşur derler ya.. o yüzdendir..

      Sil
  3. Zaman çok çabuk geçiyor çok çabuk büyüyorlar.Bazen küçükken çektiğimiz videolara bakıyoruz da, şaşırıyoruzo günlerin ne kadar çabuk geçtiğine.Çok kuonuşması için de diyorum ki; kız çocuğu işte nerden belli olacak :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgiii düstiii derken duymak ne çok istedimm:)Eminim çok tatlı söylüyordur çokkk.Bencede çok dilli olacak maşallah diloşa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilanın konuşurken çok ciddi bir yüz ifasi oluyor ayla.. çok gülüyoruz ona.. cümleler kurmaya çalışıyor kendince.. anlatıyor anlatıyor sonra taam mı gibi bişiy söylüyor.. bizde tamam diyoruz yine anlatmaya başlıyor..

      Sil
  5. maşALLAH diloşuma..Rabbim nazarlardan saklasın..sevgi fena dilli olacağa benzer bu kızlar..bende yayınlamıştım Durişkodan incileri bütün gün konuşuyor bıcır bıcır bizimkide..bu bu bu diye herşeyi soruyor..:))yarım yarım cümle kurmaya başladıklarında görmek lazım bide tam yemelik olurlar işte ozaman:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izledim duruşumun videosunu.. çok şekerler çok.. allah nazarlardan saklasın..

      Sil
  6. Sessizce takipteyiz Diloş'u. O ilk kelimeleri duymak ne kadar da güzel! Uzuun uzun güzel sohbetler yapabilmeniz dileğiyle ilerde :)

    YanıtlaSil
  7. Çok konussalarda olsun. Hiç susmasinlar. Sorulara verdikleri cevaplar, sorular... İnsanı çok eğlendiriyor. İyi ki varlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemde nasıl.. ben çocukların en çok 3-4 yaş konuşmalarını seviyorum.. nasıl da bal oluyorlar..

      Sil
  8. maaşallah benim kuzuma bıdır bıdır konuşurmuşta yesin onu teyzesi....

    sevgim bu kız tam bir zilli bak sana söyleyeyim o ne bu neler başlar yakında...

    YanıtlaSil
  9. Maşallah ya kuzuma maşallah...
    http://www.facebook.com/BloggerAnneler

    YanıtlaSil
  10. geçen ben de düşündüm. hiç not almamışım. kızım su için bişey derdi ama düşün düşün bulamıyorum. bence iyi fikir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha çok kelimemiz yok ama aynen senin dediğin gibi büyüdüğünde bu bloğu okuyup yaptıklarına gülümsesin istiyorum..

      Sil
  11. bu yaşları ayrı güzel yarım yarım konuşmaları yok mu,maşallah diloşa:))

    YanıtlaSil
  12. Her anını kayıt altına almak lazım.Keza en güzel zamanları bir de insan hafızası beşer unutuyor bu sevimli hallerini.Kızım 5 yaşında sanki böyle doğmuş gibi geliyor:)Allahtan video kayıtları varda bir zamanlar onun da bebek olduğunu anımsıyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gülaycım hele de benim gibi balık hafızalı biri için dediğin çok doğru.. o videolar beni şimdiden şaşırtıyor.. bu kadar minikmiydi diyorum izlerken..

      Sil
  13. kızlar çok konuşuyor bildiğin gibi değil :D

    YanıtlaSil
  14. maşallah baya bır kelıme ogrenmıs annesı bzımkının canı ıstemzse hıc bır şey soyleyemıyor su yu ogretmeye calısıyorum ama bır turlu soyletemedım :)sağlıklı olsunlar da nasıl olsa bulbul gıbı konusacaklara ıste anneler hemen her şey olsun bıtsın ıstıyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi canım.. benim hiç bir şey için acelem yok.. böyle daha iyi.. tadını çıkara çıkara yaşıyorum kızımı..

      Sil
  15. maşallah maşallah diloşa!kızlar daha çabuk öğreniyor konuşmayı bıcır bıcır..diladan büyük erkek yeğenim anne ve ece dışında birşeycikler dmiyor henüz:))darısı başımıza sevgicim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi bakalım tez zamanda.. ama senin kuzun daha çok küçük annesi..

      Sil
  16. çok tatlı ....maşallah...

    YanıtlaSil
  17. ne tatlı..maşallah..Allah nazarlardan korusun :)

    YanıtlaSil
  18. Masallah oy oy .. benim kizimda 14 aylik ve hemen hemen ayni seyleri söylüyor :) birde baba ge ge ge anne ge ge ge (gel) diyor eliyle de cagirarak. bidi bidilari hic bitmiyor zaten :) Öperim pamuk yanaklarindan

    YanıtlaSil