15 Eylül 2011 Perşembe

6.hastalık mı?

epeyce olmuş yazmayalı.. ama bi bilseniz neler oldu neler..



cumartesi klasik anane ziyaretimize gittik.. dönüşte kuzumun hafif ateşi olduğunu farkettim.. ateşini ölçtüğümde 38.3 olduğunu gördüm.. tecrubeli annemiz devrim ablaya da danıştıktan sonra şurubunu içirip yatırdım.. 1 saat sonra tekrar ölçtüğümde 39.4 lerde seyrediyordu.. dila şimdiye kadar maşallah hiç ateşlenmemişti.. ister istemez biraz panik yaptık.. sonra diştendir dedik.. sabaha kadar 3 kere duş aldırdım.. 1 kere daha şurup verdim.. ama yok.. hiçbir şekilde düşmüyor.. pazar günü 37.5 la 38 arasında gitti geldi.. biraz halsizliği dışında hiçbir problem görünmüyordu.. gayet neşeli.. iştahında problem yok.. huysuzluk yok.. tamam bu sefer diş perimiz kararlı hediyemizi vermeye dedik.. ama gelen giden yok.. pazar gecesi yine arttı ateşimiz.. sabahı sabah ettik..  saat 7.30 ta ölçtüğümde 38.9 u görünce hemen duş aldırdım.. küvetin içinde 15 dakika tuttum ki iyice rahatlasın.. sonra da babasına emanet edip ağlaya ağlaya işe gittim..

işe gelir gelmez doktorunu aradım.. anlattım durumunu.. akşam getirin bi bakalım dedi.. kan ve ıdrar tahlili istedi.. kan alınırken hiç ağlamadı kuzum.. ama çiş nöbeti oldukça uzun sürdü.. yaklaşık 1.5 saat :)) çok şükür hiçbirşey çıkmadı sonuçlarda.. doktorumuz "belirtiler 6.hastalığı gösteriyor.. 2 gün daha ateş yapar.. sonra kırmızılıklar çıkar vucudunda ve geçer, gider.. endişelenecek birşey yok" dedi.. içimizi rahatlattı anlayacağınız.. o akşamda ateş nöbeti tuttuk sırayla.. salı günü hiç çıkmadı ateşi.. ve dün de beneklerimize kavuştuk..


resimde pek  belli olmamış.. ama yüzümüzde ve vucudumuzda isilik vari kırmızılıklar var.. bugün biraz daha büyür ve yayılır diye tahmin ediyorum.. aman, ateşlenmesinde ne olursa olsun.. ömrümden ömür gitti resmen.. korku dolu geceler geçirdik.. ama çok şükür geçti, gitti.. allah bütün çocuklarımıza sağlık, sıhhat versin inşallah..

olur da 6.hastalık ne diyorsanız..

Süt çocukluğu ve oyun çocukluğu döneminde sık rastlanan  iyi gidişli bir enfeksiyon hastalığıdır.
Hastalık 6 ay 3 yaş arası çocuklarda görülür.
Kuluçka  dönemi 9-11 gündür. Bulaşma solunum yolu salgıları aracılığı ile olur. Birden hastada 39.5-41 dereceye yükselen bir  ateş olur. Başka hiçbir belirti yoktur. Bazen ateşe bağlı havale görülebilir. Ateş birden bire düşer ve  yaygın kırmızı deriden hafif kabarık döküntüler ortaya çıkar. Döküntü hızla kol, ense, yüz ve bacaklara yayılır ve  24 saat içinde solar.
Ateşli dönemde ateşi azaltmak  amacıyla ateş düşürücüler kullanılır. Başka özel bir tedavisi yoktur.  




17 yorum:

  1. Sevgi çok geçmiş olsun şimdi iyi olmasına sevindim. Allahım tüm hastaları uzak tutsun kuzularımızdan...

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun canım, bu hastalığı bilmezdim geçen aylarda bir blogda daha duyup öğrenmiştim..ama yüksek ateşte lütfen 2 günü geçirme dr gitmek için, çok öpüyorum kuzuyu

    YanıtlaSil
  3. ne çok bebekte duydum ben bu hastalığı! inan duya duya tecrübe oldum, artık hazırım yani biz ne zaman geçircez diye.
    zamanın çocuk hastalığı bu olsa gerek:) dilaya çok geçmiş olsun annesi♥

    YanıtlaSil
  4. Ah kıyamam ben onaa, çok geçmişler olsun tatlım. Gözümüzümün yoncaları, gönlümüzün sultanları onlar, Allah tüm yavruları esirgesin.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. ay okurken ıcım sızladı ıse gıttım aglatarak demıssın ya :(( kıyamam ben ona canım benım duygusal bır yapım vardı ama anne olunca bu 2 kat arttı senı temın ederım gozlerım doldu kıyamıyorum onların canın acmıasına hasta olmalarına off allahım baska hastalık vermesın tum kuzulara saglık versın ve dıs perısı ıcın hep beraber duayamı cıksak ne :))

    YanıtlaSil
  7. çok geçmiş olsun. Allahtan önemli birşey değil ve geçmiş artık çok şükür.

    YanıtlaSil
  8. çok geçmiş olsun. Allahtan önemli birşey değil ve geçmiş artık çok şükür.

    YanıtlaSil
  9. AYLACIM çok teşekkür ederim..
    ÜLKÜ ben de hiç bilmiyordum.. bi arkadaşımın kızı olmuştu geçen ay.. epey bi araştırmıştık.. internet sağolsun..
    ASYANIN SALINCAĞI.. dediğin doğru çağın bebek hastalığı herhalde.. annem, ablamlar hiç bilmiyorlar.. söyleyince şaka yapıyoruz sandılar.. aman uzak olsun. hiç geçirmesin kuzum..
    MARİFETLİ CADI.. çok sağol tatlım.. allah hepimizin kuzucuklarını korusun..
    NALAN çok sağol tatlım..
    KOKOŞ KELEBEK.. çıkalım valla arkadaşım.. onun getireceği yok.. yerini yurdunu öğrenip bir gidip alalım..
    YEMYEŞİLDENİZ..bu ne güzel bi nicktir ya.. söylerken bile huzur veriyor.. geçmiş olsun dileklerin için teşekkür ederiz..

    YanıtlaSil
  10. Çok çok geçmiş olsun.. yavrum nasılda acıklı bakmış fotoğrafda...

    YanıtlaSil
  11. geçmiş olsun öncelikle:)
    mimlendiniz sayfamda.

    YanıtlaSil
  12. onla geçmiş olsun, ateş çok kötü nedenini bilseniz bile insanın içi hiç rahat etmiyor, Allah beterinden saklasın...

    YanıtlaSil
  13. çok geçmiş olsun.hastalıklar herkesten uzaaak olsun inşallah:)

    YanıtlaSil
  14. ÇOK GEÇMİŞ OLSUN YAAA...
    BİTTİM BEN BU ŞEKER BEBEĞE ALLAH BAĞIŞLASIN ALLAH NAZARLARDAN SAKLASIN İNŞ

    YanıtlaSil
  15. çok geçmiş olsun.Bizde yaşamıştık.

    YanıtlaSil
  16. sevgicim neler olmuş böyle ama tecrübe oluyo güzelim sen çalışıyomuydun ev işleri dila bravo cnm sana birde blog öylemi harikasınn cnm:)) diloşumu öpüyorum dikkat et kendine cnm

    YanıtlaSil